in gesprek -- de achtergronden van een conflict
[]
readme
voorwoord
I
1
2
II
3
4
III
5
6
7
IV
8
9
10
V
11
12
nawoord
appendix
references
resources
anecdote(s) -- onderwijscommissie
Ik werd voor de onderwijs commissie gevraagd toen
HvV decaan was.
Naast mijzelf, als voorzitter, zaten ook
Roel Wieringa, Frances Brazier en voor wiskunde
Freek van Schagen erin.
Onze taak, een onderwijsbelastings-model
op te stellen, ging gepaard met vele discussies,
met name over het verschil tussen het wiskundeonderwijs
en het informaticaonderwijs.
Zowel practica als afstudeer-projecten bleken
moeilijk van een uniforme onderwijs-last te voorzien.
Ook aan de eindtermen discussie zaten vele
haken en ogen.
Er werd toen van uitgegaan dat opleidingen
de gehele faculteit, toen W&I, toebehoren,
en als zodanig door secties en disciplines heenliepen.
Vanuit dat besef is het van belang te onderkennen
wat gemeenschappelijk is aan de opleidingen,
en waar deze verschillen.

[]
readme
voorwoord
I
1
2
II
3
4
III
5
6
7
IV
8
9
10
V
11
12
nawoord
appendix
references
resources
(C) Æliens
2006
This material is copyrighted.
You may not copy or print any of this material without explicit permission of the author.