in gesprek -- de achtergronden van een conflict
[] readme voorwoord I 1 2 II 3 4 III 5 6 7 IV 8 9 10 V 11 12 nawoord appendix references resources

talk show tell print

anecdote(s) -- onderwijscommissie

Ik werd voor de onderwijs commissie gevraagd toen HvV decaan was. Naast mijzelf, als voorzitter, zaten ook Roel Wieringa, Frances Brazier en voor wiskunde Freek van Schagen erin. Onze taak, een onderwijsbelastings-model op te stellen, ging gepaard met vele discussies, met name over het verschil tussen het wiskundeonderwijs en het informaticaonderwijs. Zowel practica als afstudeer-projecten bleken moeilijk van een uniforme onderwijs-last te voorzien.

Ook aan de eindtermen discussie zaten vele haken en ogen. Er werd toen van uitgegaan dat opleidingen de gehele faculteit, toen W&I, toebehoren, en als zodanig door secties en disciplines heenliepen. Vanuit dat besef is het van belang te onderkennen wat gemeenschappelijk is aan de opleidingen, en waar deze verschillen.


[] readme voorwoord I 1 2 II 3 4 III 5 6 7 IV 8 9 10 V 11 12 nawoord appendix references resources

(C) Æliens 2006

This material is copyrighted. You may not copy or print any of this material without explicit permission of the author.