documentation /
materiaal 08
photo(s) /
www.cs.vu.nl/~eliens/multimedia/game.html
/ screenshot(s)
/ 2007 /
result(s)
- first prize -- group 05 -- screenshot(s)
- second prize -- group 07 -- screenshot(s)
- third prize -- group 09 -- screenshot(s)
data 2008
5, 12 en 19 maart 2008, 14.00-16.00, multimediazaal S353
master class -- game development
begeleiding
- 5/3/08 -- inleiding, topics, voorbereiding huiswerk
- 12/3/08 -- uitwerking opdrachten, experimenten
- 19/3/08 -- presentatie, uitreiking diploma , ...
Zie inhoud.
begeleiding -- onder voorbehoud
- Winoe Bhikharie
- Rob Schuddeboom
- Thijs Louisse
- Steve Stomp
achtergrond -- doelstellingen
De afdeling Informatica van de Faculteit Exacte Wetenschappen
organiseert de master class game development
voor VWO scholieren, om deze kennis te laten maken met
toepassingen van multimedia technologie.
De doelstelling van de masterclass is vooral practisch,
en de cursus zal voor het grootste gedeelte bestaan uit het ontwikkelen
van een level/map voor de Halflife 2 environment.
Daarnaast worden ook enige achtergronden van game development
gegeven en de
toepassing van games buiten de sfeer van entertainment besproken.
doelstellingen
- kennisname van achtergronden van game ontwikkeling en game technologie
- ervaring opdoen met de creatie van een eigen level/map in de Halflife 2 omgeving
voorkennins
- kennis van programmeren is niet vereist
- ervaring met digitale fotobewerking is nuttig
programma -- 3 x 2 uur
- inleiding game development, en introductie tools Halflife 2 omgeving
- opsplitsing in groepen, praktisch werk ontwikkeling
van eigen level/maps
- presentatie en bespreking van de ontwikkelde game environments,
eindspel.
meer informatie
Zie
game @ VUwww.cs.vu.nl/~eliens/design/game.html en
multimedia @ VUwww.cs.vu.nl/~eliens/multimedia
de competitie
2006